نماينده مهريز در مجلس:
كشاورزان مهريز توان پرداخت بدهي امسال خود به بانك‌‌ها را ندارند

یزدفردا ": نماينده مردم ابركوه، بافق، خاتم، بهاباد و مهريز در مجلس گفت: كشاورزان و دامداران شهرستان‌هاي اين حوزه انتخابيه اغلب توان پرداخت بدهي خود به بانك‌هاي عامل را ندارند.

كاظم فرهمند امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهريز با اشاره به بحران خشكسالي به‌وجود آمده شهرستان‌هاي زير مجموعه حوزه انتخابيه خود اظهار داشت: حوزه انتخابيه شهرهاي ابركوه،‌ بهاباد، بافق، مهريز و خاتم به عنوان بزرگ‌ترين حوزه انتخابيه كشور به‌رغم دارا بودن استعدادهاي كشاورزي و معدني فراوان يكي از محروم‌ترين و فقيرترين حوزه‌هاي انتخابيه كشور به شمار مي‌رود.
نايب رئيس كمسيون كشاورزي مجلس افزود: شهرستان‌هاي خاتم، ابركوه، مهريز، ميبد، تفت و بخش‌هايي از عشق‌آباد طبس و بخش مركزي بافق، دهستان آسفيچ و ندوشن و بخش خرانق بر اساس آمار هواشناسي كشور از دوره درازمدت ميزان نزولات جوي كمتر بهره گرفته و طي چند سال اخير نيز به‌طور مستمر تحت تاثير خشكسالي قرار گرفته است و اين امر باعث كاهش شديد توليد محصولات كشاورزي و فقير شدن مراتع و كاهش علوفه براي دام‌هاي اين مناطق شده است.
وي اظهار داشت: نتيجه اين خشكسالي، فقر شديد در ميان كشاورزان و دامداران منطقه است به طوري كه كشاورزان توانايي پرداخت بدهي خود در سال 88 به بانك‌هاي عامل را ندارند.
فرهمند تاكيد كرد: ستاد حوادث غيرمترقبه كشورهر چه سريع‌تر مناطق ذكر شده را جزو مناطق خشكسالي كشور محسوب كند و به منظور جبران قسمتي از خسارات خشكسالي، اعتباري به اين امر اختصاص دهد.
وي يادآور شد: به تعويق افتادن سررسيد وام‌هاي كشاورزي مناطق خسارت ديده به مدت يك سال و پرداخت سود و جريمه و ديركرد وام‌هاي تعويضي در سال جاري به بانك‌هاي عامل از محل اعتبارات خشكسالي مهم‌ترين راهكار براي همدردي و حمايت از كشاورزان منطقه در مقابل اين‌گونه حوادث است.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا